Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zasady zachowania uczniów w czasie zajęć zdalnych.

Zasady zachowania uczniów w czasie zajęć zdalnych.

ZASADY ZACHOWANIA DLA UCZNIÓW  PODCZAS LEKCJI ONLINE

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Zielenicach

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Lekcje online odbywają się z wykorzystaniem narzędzi do wideokonferencji i aplikacji do nauki na odległość.
  1. Nauczyciel przesyła link do udziału w lekcji poprzez umieszczenie go w terminarzu lub wiadomościach w dzienniku elektronicznym.
  2. Ze względów bezpieczeństwa zabronione jest udostępnianie otrzymanego linku osobom spoza danej klasy.
  1. Zabronione jest używanie przez ucznia podczas zajęć online pseudonimów lub nicków, które uniemożliwiają nauczycielowi rozpoznanie ucznia.
  1. Nazwa konta Google ma umożliwiać identyfikację ucznia, np. imię i nazwisko lub imię i pierwsza litera nazwiska (można dokonać zmiany poprzez: zarządzaj kontem -dane osobowe -nazwa konta).
  2. Podczas dołączania do zajęć uczeń powinien być widoczny i słyszalny (włączona kamera i mikrofon w urządzeniu) w celu prawidłowej identyfikacji użytkownika. Jeżeli urządzenie, z którego korzysta uczeń, nie jest wyposażone w kamerę, rodzic powinien poinformować o tym fakcie wychowawcę lub nauczyciela prowadzącego zajęcia.
  1. Jeżeli uczeń korzysta podczas zajęć online z konta rodzica, należy poinformować o tym fakcie wychowawcę lub nauczyciela prowadzącego zajęcia.
  2. W zajęciach online nie biorą udziału rodzice ucznia ani osoby postronne - z wyłączeniem sytuacji wymagających pomocy w obsłudze technicznej danego połączenia.
  3. W sytuacji uzasadnionego podejrzenia, iż link do zajęć został udostępniony osobie postronnej, nauczyciel oraz uczestnicy spotkania mają obowiązek zerwać połączenie, a prowadzący zajęcia informuje o sytuacji dyrektora szkoły.
  4. Niedozwolone jest nagrywanie przebiegu zajęć, fotografowanie, wykonywanie tzw. print screenów (zdjęć ekranu), a także rozpowszechnianie, upublicznianie w internecie lub w inny sposób przebiegu zajęć i materiałów z lekcji.
  5. W razie wystąpienia problemów technicznych z dołączeniem do zajęć online rodzic informuje wychowawcę lub nauczyciela prowadzącego zajęcia (poprzez wiadomość w dzienniku elektronicznym lub telefonicznie w danym dniu, kiedy taka sytuacja ma miejsce).
  6. Podczas zajęć online sprawdzana będzie obecność.
  7. Uczeń dołącza do lekcji punktualnie (zgodnie z planem lekcji).

UCZNIU!

PRZED LEKCJĄ:

  1. Zadbaj o to, aby - w miarę możliwości – znaleźć w domu miejsce, w którym będziesz mieć odpowiednie warunki do nauki (cisza, brak rozpraszających bodźców).
  2. Powiadom domowników o czasie rozpoczęcia i zakończenia lekcji. Poproś, by nie przeszkadzali Ci podczas jej trwania.
  3. Jeżeli posiadasz słuchawki (np. do telefonu), podłącz je do urządzenia, z którego będziesz korzystać podczas zajęć.
  4. Wycisz telefon lub wyłącz przychodzące powiadomienia.
  5. Przygotuj potrzebne do lekcji materiały – na przykład: książki, zeszyty, zeszyty ćwiczeń, przybory do pisania, przygotowane prace, materiały wskazane przez nauczyciela.
  1. Pamiętaj! Zajęcia rozpoczynamy punktualnie, więc zaloguj się w Librusie kilka minut wcześniej, aby zdążyć dołączyć na czas.

PODCZAS ZAJĘĆ:

  1. Słuchaj wypowiedzi, wskazówek i instrukcji nauczyciela.
  2. Wykonuj polecenia nauczyciela.
  3. Zajmuj się wyłącznie czynnościami związanymi z przebiegiem lekcji.
  4. Wyłącz komunikatory, aplikacje i strony internetowe, które nie są związane z przebiegiem zajęć.
  1. Korzystaj z dostępnej podczas lekcji funkcji przesyłania wiadomości tekstowych (tzw. czat) tylko w celu komunikacji z nauczycielem lub grupą w sprawach związanych wyłącznie z przebiegiem lekcji.
  1. Słuchaj wypowiedzi innych uczestników zajęć.
  2. Zgłoś chęć zabrania głosu przez podniesienie ręki lub zapisu na czacie i czekaj na udzielenie Ci pozwolenia przez nauczyciela.
  3. Pozostań na swoim miejscu i zachowaj ciszę.
  4. Odnoś się do innych z szacunkiem – używaj kulturalnego języka, przestrzegaj norm kulturalnej komunikacji.
  1. Widzisz coś, co Cię niepokoi? Reaguj i informuj o tym nauczyciela.
  2. Zgłaszaj nauczycielowi ewentualne problemy techniczne oraz trudności ze zrozumieniem omawianego materiału.
  1. Podczas lekcji online obowiązują Cię takie same zasady zachowania jak w czasie lekcji w szkole.

 

Rada Pedagogiczna                                                                                                    Małgorzata Jasiak  

                    przy PSP Zielenice                                                                                                       Dyrektor Szkoły                       

Data dodania: 2020-11-09 18:28:41
Data edycji: 2020-11-09 18:31:55
Ilość wyświetleń: 1092
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej